Byebye sömn...



"I don't wanna waste my time
Become another casualty of society"



Sov inte många timmar inatt heller.. känns.. bra.. Jag borde verkligen ta tag i det och börja lägga mig tidigare.. Men satt faktiskt med skolarbete igår (som skulle vart inne igår men jaja). Skrev en filmresiension (eller aah, kladden till en) om filmen Dead Poets Society som vi sett på svenskan. Snuskigt bra film så den som inte sett den borde göra det, nu! Själv såg jag den igår, har varit sjuk så han inte se hela i skolan och har inte haft möjlighet att se den tidigare. Men jaja, nu har jag sett den i alla fall och ska ta och renskriva resensionen och skicka den idag så kanske Solis inte blir allt för grinig. :)

I övrigt har jag precis fått uppgiften till min stora slutuppgift i textkommunikation. Valfri text med utskriven intervju. Så jag ska intervjua Klara hade jag tänkt. Intervjuen ska spelas in och sedan skrivas ned ord för ord på ett sepparat papper som ska lämnas in som det är och sedan ska innehållet i intervjun vävas in i den slutliga texten. Måste dock bestämma mig vad för typ av text jag vill skriva, får enbart välja mellan de vi använt oss av men det är lungt. :)
Jag funderar på att skriva ett kåseri.. Men ritkigt hur man skriver ett kåseri innehållande en intervju har jag inte riktigt förstått då det ska vara en underhållande text baserat på en vardaglig händelse.. Men men, jag kommer säkert på något. Kan ju göra ett personporträtt eller ett repotage om inte annat. Men jag får fundera lite på det. :)

Men ju slutar jag denna lektion och därmed har jag inte tillgång till en dator något mera, men känns inte som att jag behöver skriva så mycket mera heller, känner mig rätt nöjd med vad jag åstakommit, det är ju en uppdatering liksom :)
Tror för övrigt att jag kommer att lägga upp min krönika här snart, så får ni något lite smått underhållande att läsa menar jag. Men det får jag ta när jag kommer hem, nu ska jag springa.

Over and Out
//Alex

Kommentarsfältet. =D

Kommentera gärna men läs detta innan!:

* Som på de flesta andra bloggar så är det NO SPAM som gäller, ingen reklam eller annat onödigt t.ex "hej" "hur mår du?" "vad gör du?" etc.

* Konstruktiv kritik är alltid kul men vakta din tunga, personangrepp och dylikt kommer att leda till ett anmält IP-nummer. (Det spelar ingen roll om du är anonym eller inte, IP-nummret syns för mig oavsett)

* Kommentarer som "fin blogg" "fin design" osv är självklart välkomna men förvänta er inte att jag svarar, vill du vara säker på att få ett svar så utveckla din kommentar lite så att det blir intressant för mig att ta mig tid att svara.

*Jag svarar på kommentarer i mitt eget kommentarsfält.


HTTP-länkningen(hemside-/bloggadress länkningen) i kommentarerna funkar inte av okänd anledning.

BTW! Jag älskar frågor så fråga gärna på om det är något ni undrar, var inte rädda, jag bits inte. Men var dock beredda på att om det är en dum fråga (alltså en fråga som är ställd på ett elakt/hånfullt/sarkastiskt sätt) så kommer jag inte vara snäll i mitt svar heller om jag över huvud taget svarar. Men så länge du inte känner att dom punkterna stämmer in på din fråga så har du ingenting att oroa dig för. :)


Och nu till sist, feel free to comment! :D




Skriv en kommentar är du gullig :3

Har du möjligtvis ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

This thing is out of funktion!

Vad har du på hjärtat? :*

Trackback
RSS 2.0