Festivaaaaaal~

"Ett skitbra band med bra musik
Nu är det festival
Vi står längst fram i en stor publik
Nu är det festival
Det är ett sanslöst superös
Och kompisen ja han är medvetslös
Och sångaren han bara gal
Nu är det festival"
 
Jag känner att Dökött gör ett väldigt bra jobb med att beskriva Peace and Love (och många andra festivaler). Det har snart gått en hel vecka med festivalande, även om jag bara deltagit i två än så länge, och jag har redan hunnit hamna i extas två gånger.
 
Vi (jag och Maria alltså) sparkade igång festivalandet i Onsdag med Rise Agains som var helt fucking underbart bra! Äntligen har jag fått se dem live! Lite synd dock att de spelade på en så jättestor scen och och fick inte ritkigt kontakt med publiken, men dom var ruggigt bra ändå och när dom spelade Hero Of War, alltså, DET var MÄKTIGT! :)

Efter det var det Simple Plan som gällde och de överträffade alla mina förväntningar med hästlängder. Det var ett sinnessjukt ös och de bjöd på sig själva nå så otroligt, spelade både egna låtar samt covers av diverse clublåter, däribland Moves Like Jagger och Sexy And I Know It. Efteråt var både jag och Maria så uppe i varv att vi inte kunde sitta stilla och pratade ungefär dubbelt så fort som vi brukar samt sprang omkring och skrek som galningar, helt fucking underbart med andra ord. <:
 
Igår så startade vi dagen med Den Svenska Björnstammen. De var riktigt bra faktiskt, vi stod rätt långt bak och dansade till musiken och skråla med i de få låtar *hostrefrengerhost* som vi kan och hade det allmänt trevligt.
 
Efter det så Rusade vi allt vi kunde bort till Venus för att få stå längst fram på Arch Enemy, vi stod där i en och en halv timme och det visade sig att vi inte hade behövt gå så tidigt då i princip alla stod och tryckte på Wolfmother tills det var ca 10 min tills Arch Enemy skulle börja. Men när det väl drog igång så var det fullt ös från start och en enorm energi. Det enda som var lite synd var att Angelas mick inte riktigt funkade så man hörde henne knappt och till stora delar av konserten inte alls. :(
Men i övrigt var de helt awesome och jag kan inte vänta tills de ska spela i sverige igen, jag bara MÅSTE gå, kosta vad det kosta vill! :D
 
Imorgon blir det att se Hardcore Superstar, Hoffmaestro(kanske), Skrillex(lite bara) och så avslutar vi festivalen med världens bästa Michael Monroe. Det bara kan inte gå fel! Men, nu ska jag springa iväg, vi ska nämligen på bio. :)
 
Over and Out
//Alex

Kommentarsfältet. =D

Kommentera gärna men läs detta innan!:

* Som på de flesta andra bloggar så är det NO SPAM som gäller, ingen reklam eller annat onödigt t.ex "hej" "hur mår du?" "vad gör du?" etc.

* Konstruktiv kritik är alltid kul men vakta din tunga, personangrepp och dylikt kommer att leda till ett anmält IP-nummer. (Det spelar ingen roll om du är anonym eller inte, IP-nummret syns för mig oavsett)

* Kommentarer som "fin blogg" "fin design" osv är självklart välkomna men förvänta er inte att jag svarar, vill du vara säker på att få ett svar så utveckla din kommentar lite så att det blir intressant för mig att ta mig tid att svara.

*Jag svarar på kommentarer i mitt eget kommentarsfält.


HTTP-länkningen(hemside-/bloggadress länkningen) i kommentarerna funkar inte av okänd anledning.

BTW! Jag älskar frågor så fråga gärna på om det är något ni undrar, var inte rädda, jag bits inte. Men var dock beredda på att om det är en dum fråga (alltså en fråga som är ställd på ett elakt/hånfullt/sarkastiskt sätt) så kommer jag inte vara snäll i mitt svar heller om jag över huvud taget svarar. Men så länge du inte känner att dom punkterna stämmer in på din fråga så har du ingenting att oroa dig för. :)


Och nu till sist, feel free to comment! :D




Skriv en kommentar är du gullig :3

Har du möjligtvis ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

This thing is out of funktion!

Vad har du på hjärtat? :*

Trackback
RSS 2.0