Allergisk emot naturkunskap?

Ack om det ändå vore så väl.. då skulle man ju liksom ha en anledning att slippa skiten. Nu är det som bara att gå dit och se glad ut.. eller nä, jag behöver faktiskt inte se glad ut, vilket är bra för det går inte när man måste sitta och lyssna på min nk-lärares röst, den gör att man bara vill strypa henne eller skjuta henne i huvudet eller nått sådant. Inte säger hon något vettigt heller, bara en massa svammel och sedan hittar hon på värdelösa uppgifter som hon sedan förväntar sig att vi ska lära oss något av, sedan har hon prov och får pryda de flestas papper, b.la mitt, med ett stort och saftigt IG. Behöver jag nämna att jag hatar min nk-lärare? Bra.

Sen verkligen hatar jag när man ska skriva om något i skolan och bland punkterna där det står vad som ska finnas med i texten så står det "Annat som du finner intressant". Oftast blir det liksom "Jahopp, då var det väll bara att hoppa över den då...". För oftast så finns det verkligen ingenting som jag finner intressant med det vi ska skriva om.. Typ energikällor, oj oj OJ, vad intressant...... verkligen...... fast nej.. -.-'

Känner även att jag har en sådan frukansvärt positiv inställning till allting för tillfället.. Nä, det har jag inte, inte ett dugg faktsikt, känner mig arg och irriterad på nästan allt. Men inget ont som inte har något gott med sig antar jag, det kommer ju inte bli särskillt svårt att skriva en satirtext i alla fall. Jag behöver bara hitta ett ämne som jag irriterar mig tillräckligt mycket på för att få ihop en hel A4a med negativitet och sarkasm.. Men med tanke på hur mycket jag bara vill spy på allt för tillfället så borde det inte bli allt för svårt.

Men nu ska ni inte tro att jag gått och blivit bitter, helgens planer ser faktsiskt aningen ljusare ut. Ikväll/natt är det rollspel och det är alltid roligt. Sedan på lördag ska jag följa med en kompis och hennes familj till Stockholm och kolla på I Ditt Huvud med Henrik Fexeus. Kommer förhoppningsvis att bli riktigt bra, har för övrigt inte umgåtts med människan på fruktansvärt länge så det kommer att bli mycket trevligt. :)

Men nu ska jag fortsätta med att lyssna på Ensiferum och Haggard samtidigt som jag inte orkar bry mig i nk-uppgiften men ändå lite då och då gör något form av halvhjärtat försök att faktsikt göra något men i slutändan misslyckas. Saknar tiden i sexan när jag förstod tyska, till och med bättre än jag förstod engelska, hadde varit tufft att lyssnat på Haggard då, se hur mycket man hade förstått av de tyska delarna då liksom. :)

Over and Out
//Alex

Kommentarsfältet. =D

Kommentera gärna men läs detta innan!:

* Som på de flesta andra bloggar så är det NO SPAM som gäller, ingen reklam eller annat onödigt t.ex "hej" "hur mår du?" "vad gör du?" etc.

* Konstruktiv kritik är alltid kul men vakta din tunga, personangrepp och dylikt kommer att leda till ett anmält IP-nummer. (Det spelar ingen roll om du är anonym eller inte, IP-nummret syns för mig oavsett)

* Kommentarer som "fin blogg" "fin design" osv är självklart välkomna men förvänta er inte att jag svarar, vill du vara säker på att få ett svar så utveckla din kommentar lite så att det blir intressant för mig att ta mig tid att svara.

*Jag svarar på kommentarer i mitt eget kommentarsfält.


HTTP-länkningen(hemside-/bloggadress länkningen) i kommentarerna funkar inte av okänd anledning.

BTW! Jag älskar frågor så fråga gärna på om det är något ni undrar, var inte rädda, jag bits inte. Men var dock beredda på att om det är en dum fråga (alltså en fråga som är ställd på ett elakt/hånfullt/sarkastiskt sätt) så kommer jag inte vara snäll i mitt svar heller om jag över huvud taget svarar. Men så länge du inte känner att dom punkterna stämmer in på din fråga så har du ingenting att oroa dig för. :)


Och nu till sist, feel free to comment! :D




Skriv en kommentar är du gullig :3

Har du möjligtvis ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

This thing is out of funktion!

Vad har du på hjärtat? :*

Trackback
RSS 2.0