Texturering är fan inte det lättaste

 


Detta, mina damer och herrar, är vad jag har hållt på med idag. Och ja, det är ungefär lika svårt och obegripligt som det ser ut, i alla fall i början. De fina linjerna utgör i alla fall strukturen till en karaktär som man sedan lägger in i Maya eller Mudbox och då gör dessa program om denna bild till en 3D karaktär, eller ja, huvudet av en i alla fall. Och med hjälp av linjerna ska man alltså kunna se hur karaktären ska se ut, men det är svårt som satan kan jag tala om för er! För grejen är denna, jag citerar min APU-handledare: "Har man inte gjort den själv är det svårt att se, det är som svårt att sätta sig in i hur en annan grafiker tänkt" eller ja, exakt så sa han inte med det var det som var andemeningen i det han sa i alla fall. Och i och med att det är han som gjort linjerna så har jag lite småsvårt att se riktigt vad allt ska föreställa trots att jag har karaktären öppen i Maya. Men det är kul i alla fall, dock håller jag på med skuggningen för tillfället och jag suger apa på att skugga och om man då kombinerar det med mina små problem att tyda linjerna så har jag det inte sådär jättelätt.. x)
Men i alla fall, jag har kul på min APU och jag lär mig faktiskt saker vilket är väldigt roligt. Det är typ som att ha grafisk design eller multimedia lektioner hela dagarna fast med större frihet och lite intensivare och imo betydligt roligare (dock har jag aldrig haft grafisk design men men).

En annan uppdate är att igår så impulsköpte jag en bok. Jag var nämligen på kupolen och lallade runt mellan det att jag varit till skolan och pratat om busskorten och skulle till tandläkaren. Jag fick nämligen ett presentkort på Bokia i födelsedagspresent av Elliot och så hittade jag boken jag velat ha ett tag nu så då köpte jag den. Boken är ingen mindre än Seven Deadly Sins, Setting The Arguments Between Born Bad And Damaged Good av Corey Taylor, sångare och frontman i Slipknot och Stone Sour. Och boken är självklart på engelska, annars är det ju inge kul. ;)
Boken är för den delen förbannat bra och jag rekomenderar den starkt till alla som känner sig manade att läsa den!
Men nu ska jag fixa med annat, ett tidsinställ inlägg t.ex samt mat, läxa och lite annat. :)

Over and Out
//Alex


Kommentarsfältet. =D

Kommentera gärna men läs detta innan!:

* Som på de flesta andra bloggar så är det NO SPAM som gäller, ingen reklam eller annat onödigt t.ex "hej" "hur mår du?" "vad gör du?" etc.

* Konstruktiv kritik är alltid kul men vakta din tunga, personangrepp och dylikt kommer att leda till ett anmält IP-nummer. (Det spelar ingen roll om du är anonym eller inte, IP-nummret syns för mig oavsett)

* Kommentarer som "fin blogg" "fin design" osv är självklart välkomna men förvänta er inte att jag svarar, vill du vara säker på att få ett svar så utveckla din kommentar lite så att det blir intressant för mig att ta mig tid att svara.

*Jag svarar på kommentarer i mitt eget kommentarsfält.


HTTP-länkningen(hemside-/bloggadress länkningen) i kommentarerna funkar inte av okänd anledning.

BTW! Jag älskar frågor så fråga gärna på om det är något ni undrar, var inte rädda, jag bits inte. Men var dock beredda på att om det är en dum fråga (alltså en fråga som är ställd på ett elakt/hånfullt/sarkastiskt sätt) så kommer jag inte vara snäll i mitt svar heller om jag över huvud taget svarar. Men så länge du inte känner att dom punkterna stämmer in på din fråga så har du ingenting att oroa dig för. :)


Och nu till sist, feel free to comment! :D




Skriv en kommentar är du gullig :3

Har du möjligtvis ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

This thing is out of funktion!

Vad har du på hjärtat? :*

Trackback
RSS 2.0