Harder than you know


Jag och Genuin<3
Foto: Lena Lundgren (min mor)


Ja, jag har inte ritkgit haft någon lust att blogga, har inte haft något att blogga om heller. Men nu gör jag ett försök här i alla fall. Jag vet inte hur aktiv jag kommer vara, imorgon börjar en vecka med träning på schemat.

Måndag, tisdag torsdag fredag och söndag är det capoeira träning
Lördag är det capoeira träning samt batizado(gradering) så den som vill får jätte, jätte, jättegärna komma till maserhallen vid tre, betala 50 riksdaler i inträde och få se mig och Elliot get our ass kicked. Jodå, jag garanterar att vi kommer att åka i backen. (:
Sen onsdag så är det ridning som vanligt. Fint och sådär. c:

En annan sak värt att säga är att jag fortfarande har träningsvärk efter i onsdags då jag hoppade Genuin. Hon fick nått cp och bara rusa runt som en galning när vi skulle hoppa. O.x
Jag skrittade runt lite så att hon fick lugna sig, travade igång lite försiktigt, styrde emot ett hinder och så bara drog hon igen och vi var tillbaka på ruta ett.. Sen så gjorde hon ett par rejäla bocksprång och backutsparkar så jag var ritkigt nära att få mig en luftfärd, men jag har fan riktigt bra balans (och är envis som en åsna) så jag lyckades sitta kvar alla gånger.
Men i slutet så gick det faktsikt bättre då hon lugnade ned sig lite så jag kunde hoppa en lite bana.. Men ni ska inte tro att det gick långsamt inte, åhnej. Vi hoppade två hinder på rad, en sockerbit och en liten oxer. 21 meter emellan, 5 eller 6 galoppsprång.. Hon tog det på fyra och jag bara satt och försökte svänga lite och hänga med i sprången (finns inte så mycket annat att göra i den situationen)... xD

Citat efteråt:
Lisbeth:
"Och jag som tyckte att jag drog på bra när jag tog det på fem galoppsprång, och så kommer du och tar det på fyra!" *skrattar lite*
Jag: Jo.. fast jag drev ingenting"

Fast ja, kan ju tilläggas att Genuin faktiskt är f.d galoppör och dom ville inte ha henne på galoppbanan för att hon skenade från start och blev sen jättetrött på upploppet och hon har faktiskt blivit betydligt bättre sen hon kom till yvonne, men ibland blir hon lite sådär tokig när man hoppar, i synnerhet när vi är på den stora utebanan. ^^'

Aja, nu ska jag inte skriva just något mer tror jag, ska nog ta och städa mitt rum lite faktiskt.

Over and Out
//Alex

Kommentarsfältet. =D

Kommentera gärna men läs detta innan!:

* Som på de flesta andra bloggar så är det NO SPAM som gäller, ingen reklam eller annat onödigt t.ex "hej" "hur mår du?" "vad gör du?" etc.

* Konstruktiv kritik är alltid kul men vakta din tunga, personangrepp och dylikt kommer att leda till ett anmält IP-nummer. (Det spelar ingen roll om du är anonym eller inte, IP-nummret syns för mig oavsett)

* Kommentarer som "fin blogg" "fin design" osv är självklart välkomna men förvänta er inte att jag svarar, vill du vara säker på att få ett svar så utveckla din kommentar lite så att det blir intressant för mig att ta mig tid att svara.

*Jag svarar på kommentarer i mitt eget kommentarsfält.


HTTP-länkningen(hemside-/bloggadress länkningen) i kommentarerna funkar inte av okänd anledning.

BTW! Jag älskar frågor så fråga gärna på om det är något ni undrar, var inte rädda, jag bits inte. Men var dock beredda på att om det är en dum fråga (alltså en fråga som är ställd på ett elakt/hånfullt/sarkastiskt sätt) så kommer jag inte vara snäll i mitt svar heller om jag över huvud taget svarar. Men så länge du inte känner att dom punkterna stämmer in på din fråga så har du ingenting att oroa dig för. :)


Och nu till sist, feel free to comment! :D




Skriv en kommentar är du gullig :3

Har du möjligtvis ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

This thing is out of funktion!

Vad har du på hjärtat? :*

Trackback
RSS 2.0