Kännslan av hoppöshet...


Jag känner mig så förbannat hopplös.. eller nej, det är nog fel formulering. Visst har jag kännslan av hopplöshet hängandes över mig, men det är inte jag som är hopplös, det är det där förbannade skiten som i allmän mun benämns som skolan som är problemet. Det jag vill göra går tydligen inte och jag bara känner att jag inte orkar krångla mer (den jävel som kommer och säger att jag inte försökt ska jag personligen strypa långsamt).. När man går till syven och försöker få hjälp för att det ska funka men man får samma retarded svar hela tiden, det är äckligt ont om tid och när man kommer hem så får man veta av någon där hemma att "jamen den här lösningen ska ju gå....." men syven har inte ens nämnt det utan bara haft sina dumma argument om varför det inte skulle funka så blir man så förbannat jävla le..

Jag vill läsa Matte B som utökad studiekurs då jag inte vill ha det som individuellt vall av den enkla anledning att jag så otroligt mycket hellre vill läsa Kommunikation och jag får inte välja båda (som individuellt val). Men när jag går till syven så får jag svaret (observera att citatet kan vara felaktigt då jag inte har en ljudinspelning eller något skriftligt utan bara mitt minne, men innebörden och min uppfattning av det hela är den samma även om alla ord kanske inte stämmer exakt) "Men risken att det inte går är stor för att båda kurserna läses samma tid och då passar det inte med schemat". Min reaktion på det är denna: Ni kan inte på fullaste allvar mena att varenda tvåa på hela skolan läser alla 50 poängs kurser sammtidigt, i synnerhet inte Matte B?! Att han sedan fortsätter med att det oftast bara är två olika tiden kursen brukar hållas på får mig verkligen att fundera på hur stora mattegrupperna är egentligen.

Haga är inte någon liten skola och jag skulle gissa på att det är en ytterst liten procent av tvåorna som inte läser Matte B, det får mig ju verkligen att känna mig ännu mer pepp inför att läsa den kursen........... Sen när jag pratar med andra lärare samt min mor så säger dom att det är ju många som liksom tentar av kursen och inte läser den på lektioner utan studerar hemma och sen gör prov för att se så att det funkar och studievägledaren har inte sagt ett fucking ord om att den möjligheten ens existerar utan bara har tjatat om att det antagligen inte kommer funka med schemat och blablabla gör verkligen inte att jag blir mindre sur..

Nu är alla val inlämnade och allt känns bara hopplöst för jag orkar inte tjafsa mer, jag orkar inte försöka ta reda på allting när man får så dålig information även när man verkligen försöker så jag har valt Matte B som individuellt val då jag vet att jag antagligen kommer behöva det för att ta mig in på högskolan (om jag nu tänker läsa där).. Men det känns verkligen inte kul, jag vill verkligen läsa kommunikation för det verkar så grymt kul och otroligt givande och det känns som att jag skulle orka ta ett lite högre betyg i det. Matten däremot är verkligen inte min starka sida och jag ligger oftast precis över G-gränsen, jag orkar helt enkelt inte satsa på något jag tycker är svårt och tråkigt när det fins så mycket annat som jag så mycket hellre vill lära mig.

Vad jag vill få fram är alltså: Se till att alla får läsa upp till Matte B utan att det ska behöva gå ut över det individuella valet eller se till att information och sådant funkar så att man kan få veta alla möjligheter som finns och sluta för i helvete att snöa in på att det inte går för det går ut över min skolgång och mitt lärande och det är så förbannat trökigt att försöka kämpa för något när man måste slå sig blodig och simma motströms precis hela tiden och när det känns som att ingen tror på en och att alla bara försöker motarbeta en bara för att dom ska slippa krångla. Det spelar ingen roll om det är så det faktiskt är eller inte, det är precis så det känns och sen om det är "sanningen" eller inte, det skiter jag högaktningsfullt i.

Over and Out
//Alex

Kommentarsfältet. =D
Postat av: Doktorn

Tråkigt när en människa är så problemfokuserad istället för lösningsorienterad! Vilket borde vara lagkrav med ett sånt jobb tycker jag!

2011-02-06 @ 07:59:14

Kommentera gärna men läs detta innan!:

* Som på de flesta andra bloggar så är det NO SPAM som gäller, ingen reklam eller annat onödigt t.ex "hej" "hur mår du?" "vad gör du?" etc.

* Konstruktiv kritik är alltid kul men vakta din tunga, personangrepp och dylikt kommer att leda till ett anmält IP-nummer. (Det spelar ingen roll om du är anonym eller inte, IP-nummret syns för mig oavsett)

* Kommentarer som "fin blogg" "fin design" osv är självklart välkomna men förvänta er inte att jag svarar, vill du vara säker på att få ett svar så utveckla din kommentar lite så att det blir intressant för mig att ta mig tid att svara.

*Jag svarar på kommentarer i mitt eget kommentarsfält.


HTTP-länkningen(hemside-/bloggadress länkningen) i kommentarerna funkar inte av okänd anledning.

BTW! Jag älskar frågor så fråga gärna på om det är något ni undrar, var inte rädda, jag bits inte. Men var dock beredda på att om det är en dum fråga (alltså en fråga som är ställd på ett elakt/hånfullt/sarkastiskt sätt) så kommer jag inte vara snäll i mitt svar heller om jag över huvud taget svarar. Men så länge du inte känner att dom punkterna stämmer in på din fråga så har du ingenting att oroa dig för. :)


Och nu till sist, feel free to comment! :D




Skriv en kommentar är du gullig :3

Har du möjligtvis ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

This thing is out of funktion!

Vad har du på hjärtat? :*

Trackback
RSS 2.0