Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi



Jag är ateist, jag tror inte på någon forma av rymdfarfar eller högre makt, jag tror på mig själv. Jag är min egen gud och det är endast jag som har kontrollen (och det fulla ansvaret) över mina handlingar, ingen annan. Jag vill inte säga att jag tillhör en viss religion, det medför så otroligt många förutfattade meningar hos folk och det blir liksom så strikt, det ska liksom vara si och så annars är det fel. Jag vill kunna ändra mig, ta till mig av annat, vidga mina vyer, inte bara sitta fast vid något bara för att det råkar stå så i en bok.

Jag tror på moralen, behandla andra som du själv blir behandlad, godhet emot de som förtjänar det istället för kärlek bortkastad på otacksamma. Jag visar respekt för folk som jag tycker förtjänar det och dom som inte gör det har endast sig själva att skylla, men kan du inte komma på någon anledning till varför du skulle förlorat min respekt så kan du vara rätt säker på att du inte har det.

Jag dömmer inte folk efter etnicitet, religion eller utseende, jag dömmer inte heller folk innan jag lärt känna dem. Alla ska ha samma chans att visa att dom under ytan är tänkande, kloka och bra människor.

Over and Out
//Alex

Kommentarsfältet. =D

Kommentera gärna men läs detta innan!:

* Som på de flesta andra bloggar så är det NO SPAM som gäller, ingen reklam eller annat onödigt t.ex "hej" "hur mår du?" "vad gör du?" etc.

* Konstruktiv kritik är alltid kul men vakta din tunga, personangrepp och dylikt kommer att leda till ett anmält IP-nummer. (Det spelar ingen roll om du är anonym eller inte, IP-nummret syns för mig oavsett)

* Kommentarer som "fin blogg" "fin design" osv är självklart välkomna men förvänta er inte att jag svarar, vill du vara säker på att få ett svar så utveckla din kommentar lite så att det blir intressant för mig att ta mig tid att svara.

*Jag svarar på kommentarer i mitt eget kommentarsfält.


HTTP-länkningen(hemside-/bloggadress länkningen) i kommentarerna funkar inte av okänd anledning.

BTW! Jag älskar frågor så fråga gärna på om det är något ni undrar, var inte rädda, jag bits inte. Men var dock beredda på att om det är en dum fråga (alltså en fråga som är ställd på ett elakt/hånfullt/sarkastiskt sätt) så kommer jag inte vara snäll i mitt svar heller om jag över huvud taget svarar. Men så länge du inte känner att dom punkterna stämmer in på din fråga så har du ingenting att oroa dig för. :)


Och nu till sist, feel free to comment! :D




Skriv en kommentar är du gullig :3

Har du möjligtvis ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

This thing is out of funktion!

Vad har du på hjärtat? :*

Trackback
RSS 2.0