Tuff i skydd av en skärm

En sak jag tänkt på, man är jävligt tuff bakom en skärm. När man sitter och skriver så kan man häva ur sig vad fan som hellst, man vågar liksom för man behöver inte stå för det på samma sätt. När man skriver så kan man kalla folk vad som hellst, man kan slänga hur mycket skit som hellst på folk utan att behöva möta dem. Men sen, sen när man står där face 2 face med människan man skrivit elakheter om/till så är man minsan inte lika tuff. Då måste man plötsligt möta personen och få se deras reaktion, samt att man måste stå och ta emot deras motattack. Nä, det vill man ju gärna undvika så man säger ingenting, men skriva det kan man då minsan göra.

En annan sak som gör folk ännu större i käften är anonymitet. När man kan skydda (eller tror att man kan skydda) sin identitet och den man skriver till/om aldrig kommer att få reda på vem som skriver. Då kan man minsan bre på hur mycket elakheter som hellst men sen när man träffar personen i verkligeheter så är man tydligen "bästa kompisar" och man kan minsan inte slänga någon skit då inte, nejnej.

Alla fungerar så, det finns inga undantag. Jag är inte heller något undantag. MEN, jag försöker åtminståne att tänka mig in i om jag skulle kunna säga detta till den jag skriver om. Skulle jag kunna det, ja men då är det väll okej att skriva, då kan jag ju säga samma sak face 2 face och faktiskt stå för det jag tycker. Men kan man inte det så ska man fan inte skriva ut det heller för då kan man ju inte stå för sin åsikt och vad har man då vunnit på det? Jo, ingenting, inte ett skit.

Så nästa gång ni tänker skriva något taskigt/elakt/kränkande om någon, tänk efter! Sänk er inte till samma låga nivå som alla fega och ryggradslösa internetmobbare.

//Alex

Kommentarsfältet. =D
Postat av: Oliver

Tycker du om megadeth?

2011-11-20 @ 10:01:50
Postat av: AlextheAwesome

Oliver: Alltså, det är väll inte mitt favoritband precis men dom är helt okej. ^^

2011-11-20 @ 20:38:02
Postat av: Oliver

Du ser ut att vara en sådan som gillar punk, eller hårdrock och hårdrockare och punkare står varandra rätt nära, jag älskar megadeth

2011-11-21 @ 08:53:13
Postat av: Alex

Oliver: Jag gillar nästan allt innom punk, rock och metal. Även annan alternativ musik som goth, deathcore, post-hardcore och liknande. c:

2011-11-21 @ 12:45:24

Kommentera gärna men läs detta innan!:

* Som på de flesta andra bloggar så är det NO SPAM som gäller, ingen reklam eller annat onödigt t.ex "hej" "hur mår du?" "vad gör du?" etc.

* Konstruktiv kritik är alltid kul men vakta din tunga, personangrepp och dylikt kommer att leda till ett anmält IP-nummer. (Det spelar ingen roll om du är anonym eller inte, IP-nummret syns för mig oavsett)

* Kommentarer som "fin blogg" "fin design" osv är självklart välkomna men förvänta er inte att jag svarar, vill du vara säker på att få ett svar så utveckla din kommentar lite så att det blir intressant för mig att ta mig tid att svara.

*Jag svarar på kommentarer i mitt eget kommentarsfält.


HTTP-länkningen(hemside-/bloggadress länkningen) i kommentarerna funkar inte av okänd anledning.

BTW! Jag älskar frågor så fråga gärna på om det är något ni undrar, var inte rädda, jag bits inte. Men var dock beredda på att om det är en dum fråga (alltså en fråga som är ställd på ett elakt/hånfullt/sarkastiskt sätt) så kommer jag inte vara snäll i mitt svar heller om jag över huvud taget svarar. Men så länge du inte känner att dom punkterna stämmer in på din fråga så har du ingenting att oroa dig för. :)


Och nu till sist, feel free to comment! :D




Skriv en kommentar är du gullig :3

Har du möjligtvis ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

This thing is out of funktion!

Vad har du på hjärtat? :*

Trackback
RSS 2.0