En dag i Rättvik


Höstlöv. c:
Foto: © Alexandra Fogelberg


Förlååååt för ingen uppdatering på hela dagen men jag har inte varit hemma så jag har inte haft någon möjlighet till det, men nu ska jag gottgöra er med ett ordentligt långt inlägg bara för att jag kan. (:

Jag fick sluta 13.25 idag då min mattelärare var snäll och lät dem som villa ha matte på lunchen istället vilket gjorde att vi fick sluta tidigere så jag kunde följa med Daniel till Rättvik och gå på marknad. ^^
Dock gorde det att min lunch blev extremt försenad och bestod av npågon form av äpplen i något gottigt och gammeldags vanilj. Kan ju bara säga att jag var förbannat hungrig när jag kom hem.

Väl där så upptäckte jag att mina pengar låg kvar hemma så jag hade inte ett ynka litet öre på mig så jag fick vackert bara följa efter Daniel och kolla på prylar.. Men det var nog lika bra det då jag faktiskt behöver mina pengar till annat. ^^ Daniel köpte en kniv som han blev helt förälskad i, haha vart nästan så att jag fundera på om han inte tyckte om den mer än mig. xD
Men sen blir han sådär jättegullig och typ hjärntvättar mig totalt och alla sådana tankar är helt bortblåsta.. humm.. jag undrar jag om jag inte ska ta och se vad han har för hjärntvättarkrafter egentligen.. *kollar misstänksamt på honom*

Sen träffade vi Toone på markanden också. Och Daniel träffade någe folk han tydligen kännde och jag och hon idiotförklarade honom för att han inte visste vem Taylor Lautner är. Inte för att jag tycker om twilight, helt ärligt så hatar jag filmerna (jag har läst böckerna så filmerna är helt omöjliga att tycka om) men jag vet fortfarande vilka som spelar alla roller då jag och mina kompisar ofta brukar ha våra små komiska "hata twilight" konversationer som oftast bara är extremt flummiga med som dock har sina poänger.

När jag sedan kom hem vid runt sju så stupade jag i säng och sov tills mamma väckte mig klockan åtta och sa att det var mat om tio minuter. Då gick jag under starka protester från min kropp ned och käkade då jag extremt hungrig vid det laget. Sen blev jag uttvingad med hunden och nu sitter jag här. Jag har ännu inte orkat ta tag i bilderna men kanske att jag gör det imorgon då jag ändå ska vara hemma och ta hand om hunden. Sen när mamma kommer hem så ska vi upp och hämta mina kängor som ÄNTLIGEN har kommit!! <33

Men nu ska jag ta och sova tror jag nog, annars kommer jag att vara helt död imorgon också och det blir ju inge bra..... >> Take care!

XoXo
//Alex

Kommentarsfältet. =D

Kommentera gärna men läs detta innan!:

* Som på de flesta andra bloggar så är det NO SPAM som gäller, ingen reklam eller annat onödigt t.ex "hej" "hur mår du?" "vad gör du?" etc.

* Konstruktiv kritik är alltid kul men vakta din tunga, personangrepp och dylikt kommer att leda till ett anmält IP-nummer. (Det spelar ingen roll om du är anonym eller inte, IP-nummret syns för mig oavsett)

* Kommentarer som "fin blogg" "fin design" osv är självklart välkomna men förvänta er inte att jag svarar, vill du vara säker på att få ett svar så utveckla din kommentar lite så att det blir intressant för mig att ta mig tid att svara.

*Jag svarar på kommentarer i mitt eget kommentarsfält.


HTTP-länkningen(hemside-/bloggadress länkningen) i kommentarerna funkar inte av okänd anledning.

BTW! Jag älskar frågor så fråga gärna på om det är något ni undrar, var inte rädda, jag bits inte. Men var dock beredda på att om det är en dum fråga (alltså en fråga som är ställd på ett elakt/hånfullt/sarkastiskt sätt) så kommer jag inte vara snäll i mitt svar heller om jag över huvud taget svarar. Men så länge du inte känner att dom punkterna stämmer in på din fråga så har du ingenting att oroa dig för. :)


Och nu till sist, feel free to comment! :D




Skriv en kommentar är du gullig :3

Har du möjligtvis ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

This thing is out of funktion!

Vad har du på hjärtat? :*

Trackback
RSS 2.0